مساعد محاضر/ايمان غومة |
---|
اجبارية / اختيارية | نظري / عملي | مساندة/تخصصية | Course Code | Course Name | اسم المقرر |
---|---|---|---|---|---|
اجبارية | نظري | ثقافية | EN101 | English A | اللغة الإنجليزية A |
اجبارية | نظري | ثقافية | EN101 | English A | اللغة إنجليزية A |
اجبارية | نظري | ثقافية | EN101 | English A | اللغة إنجليزية A |
اجبارية | نظري | ثقافية | EN101 | English A | اللغة إنجليزية A |
اجبارية | نظري | ثقافية | EN101 | English A | اللغة إنجليزية A |
اجبارية | نظري | ثقافية | EN101 | English A | اللغة إنجليزية A |
اجبارية | نظري | ثقافية | EN101 | English A | اللغة إنجليزية A |
اجبارية | نظري | ثقافية | EN101 | English A | اللغة إنجليزية A |
اجبارية | نظري | ثقافية | EN101 | English A | اللغة إنجليزية A |
اجبارية | نظري | ثقافية | EN101 | English A | اللغة إنجليزية A |
وصف المقرر الدراسي |
---|
Practicing the four skills , grammar , and Vocabulary |
أهــداف الـمـقـرر* |
---|
To develop students ability to understand English, learn grammar, overcome language barriers and learn exact words and terms. |
|
المعرفة والفهم | المهارات الدهنية | المصادر العلمية والمهنية | المهارات العامة والمنقولة |
---|---|---|---|
Upon completing the course students will have : 1)Basic grammar knowledge. 2)Fragmented and limited ability in using the four language skills. | 1)Using and identifying different grammatical forms.2) Achieving progress in the receptive skills more than the productive skills at this level. | Upon completing the course student should be able to: 1) speak and understand familiar everyday expressions and handling easy language exchange like greeting ,ask and answer question…etc. | Upon completing the course students should be: 1)Acquire basic grammar knowledge. 2) Have a limited vocabulary repertoire. 3) Develop awareness and ability to use simple language expression |
2) to Understand phrases and common vocabulary on common areas. | |||
3) Read and follow short written texts. Identify and understand general information in the discourse. Identify simple factual details in the discourse. | |||
4)Write and convey information and descriptions | |||
. | . | . | |
. | . | . | |
. | . | . |
اساليب التعليم |
---|
classroom activities and simple assignment |
مكان تواجدها | الناشر | النسخة | المؤلف | عنوان المراجع |
---|---|---|---|---|
Soft copy | Cambridge University Press 2007 | 1st edition | Doff, A.. Thaine, C., Puchta, H., Stranks, J.and Godfrey,R. | Cambridge English Empower A1 |
Soft copy | Oxford University Press | 2nd edition | John Eastwood | Oxford Practice Grammar |
المعمل | المحاضرة | عدد الساعات | التمارين | الموضوع العلمي |
---|---|---|---|---|
* | 4 | (speaking)Personal information about oneself | verb to be | |
* | 4 | grammar exercise | present simple and adverbs of frequency | |
* | 2 | writing exercise | writing text message to friend | |
* | 2 | grammar exercise | wh-question | |
* | 2 | Describing photo task, using there/this is/are | Describing things (there (are | |
* | 2 | Possessive | ||
* | 2 | Joining words | ||
* | 4 | grammar exercise on describe past events | Past simple | |
* | 2 | Grammar exercises | Grammar: Comparative and Superlative. Grammar :Present continuous. | |
* | 2 | listening exercise | _Expressing possibility | |
* | 2 | Going to and future expression | ||
* | 2 | Common verbs and collocation | ||
* | 2 | Class Activities | present perfect | |
0 | ||||
0 | ||||
0 | ||||
0 | ||||
0 | ||||
* | * | 2 | grammar exercise | Parts of Speech |
* | 2 | Classroom Activities | Sentence structure | |
0 | ||||
0 | ||||
0 |