Severity: Notice
Message: Undefined index: some_name
Filename: controllers/CV.php
Line Number: 91
Backtrace:
File: /home/snosit/public_html/cv/application/controllers/CV.php
Line: 91
Function: _error_handler
File: /home/snosit/public_html/cv/index.php
Line: 292
Function: require_once
اجبارية / اختيارية | نظري / عملي | مساندة/تخصصية | Course Code | Course Name | اسم المقرر |
---|---|---|---|---|---|
اجبارية | الجانبين | تخصصية | EN101 | English Language A | اللغة الانجليزية أ |
وصف المقرر الدراسي |
---|
Practicing the four skills, grammar, and vocabulary |
أهــداف الـمـقـرر* |
---|
1.To develop students ability to understand English, learn grammar, overcome language barriers and learn exact words and terms. |
معرفة المبادئ الاساسية للغة الانجليزية. |
تطوير طلاقة الطالب في اللغة المكتسبة |
استخدام الكلمات الجديدة المتنوعة واستخدامها في جمل مفيدة. |
توسيع مدارك الطالب وفهمه للقواعد العامة للغة الانجليزية. |
المعرفة والفهم | المهارات الدهنية | المصادر العلمية والمهنية | المهارات العامة والمنقولة |
---|---|---|---|
1 Upon completing the course students will have : 1)Basic grammar knowledge. 2)Fragmented and limited ability in using the four language skills. | 1)Using and identifying different grammatical forms. 2)Memorizing and retrieving most of English It terms. 3) Handling the four language skills at a lower level to intermediate . | The students should be able to : 1)Putting the basic grammatical knowledge into practice. 2)Using most of English IT terms. 3)Writing brief and simple description. 4)Listening and noting specific i | 1)Acquiring basic grammar knowledge. 2)Having a good IT vocabulary repertoire. 3)Using the four language skills fairly enough at lower to intermediate level. |
. | . | 2) to Understand phrases and common vocabulary on common areas. | . |
. | . | Read and follow short written texts. Identify and understand general information in the discourse. Identify simple factual details in the discourse. | . |
. | . | 4)Write and convey information and descriptions | . |
ان يعرف الطالب على قواعد اللغة الانجليزية. | ان يقارن الطالب بين حروف الجر بانواعها. | ان يطور المعرفة للتفريق بين الاسئلة القصيرة وتكوين السؤال. | ان يلتزم بالوقت والارشادات والتعليمات الموجه له. |
ان يتذكر الطالب المفردات المكتسبة. | اْن يميز الطالب بين المفردات المكتسبة | ان يستخدم اجزاء الكلام في سياقها الصحيح. | ان يتقن مهارات العرض والالقاء. |
ان يوضح الطالب استخدام الافعال المساعدة والافعال الاساسية في الجملة. | ان يركب الطالب الجملة المفيدة ويستخدم حروف الجر. | ان يطبق استخدام الازمنة بالصورة الصحيحة. | ان يستخدم الحاسوب بكفاءة |
ان يستوعب المبني للمعلوم والمبني للمجهول. | ان يربط الطالب بين الازمنة المتنوعة واستخدامها. | ان يطور المعرفة بالتفريق بين المبني للمجهول والمبني للمعلوم. ان يستخدم الطالب ادوات النفي بالصورة الصحيحة. | ان يكون قادرا علي العمل في فريق. |
اساليب التعليم |
---|
حلقات الحوار والمناقشة. |
اجهزة العرض. |
المحاضرة |
التدريبات |
التعليم الالكتروني |
مكان تواجدها | الناشر | النسخة | المؤلف | عنوان المراجع |
---|---|---|---|---|
Cambridge University Press | 1st edition | Doff, A.. Thaine, C., Puchta, H., Stranks, J.and Godfrey,R. | Cambridge English Empower A1 | |
Pareson loongman | English grammar | Fourth edition | Betty S.Azar Stacy A.Hagen | الكتب الدراسية المقررة |
Ammol publication pvt | Practical English Grammar | Third edition | S.C.Datta | كتب مساعدة |
المعمل | المحاضرة | عدد الساعات | التمارين | الموضوع العلمي |
---|---|---|---|---|
* | 2 | Grammar exercises | Present simple and adverbs of frequency | |
* | 2 | Wh_question | ||
* | 2 | Descriping things, there /this | ||
* | 2 | Possessive | ||
* | 2 | Writing | Joining words | |
* | 2 | Past simple | ||
* | 2 | Comparative and Superlative | ||
* | 2 | Present continuos | ||
* | 2 | Expressing possibility | ||
* | 2 | Going to and future expression | ||
2 | Common verbs and collocation | |||
* | 2 | Present perfect | ||
قاعة | المحاضرة الأولى | 2 | - | Parts of speech |
قاعة | المحاضرة الثانية | 2 | - | Present simple tense Positive Nnegative |
قاعة | المحاضرة الثالثة | 2 | - | Past simple tense Positive&Negative |
قاعة | المحاضرة الرابعة | 2 | - | Present simple tense Question |
قاعة | المحاضرة الخامسة | 2 | - | Past simple tense Question |
قاعة | المحاضرة السادسة | 2 | - | Present Continuous Tense |
قاعة | المحاضرة السادسة | 2 | - | Present Continuous Tense |
قاعة | المحاضرة السابعة | 2 | - | Past Continuous Tense |
قاعة | المحاضرة الثامنة | 2 | - | Present perfect Tense |
قاعة | المحاضرة التاسعة | 2 | - | Past perfect Tense |
قاعة | المحاضرة التاسعة | 2 | - | Past perfect Tense |
قاعة | المحاضرة العاشرة | 2 | - | Future Tense Positive&Negative |
قاعة | المحاضرة الثانية عشر | 2 | - | Prepositions |
قاعة | المحاضرة الثالثة عشر | 2 | - | Articles |
قاعة | المحاضرة الرابعة عشر | 2 | - | Comparative Adjectives |
قاعة | المحاضرة الخامسة عشر | 2 | - | Superlatative Adjectives |