Severity: Notice
Message: Undefined index: some_name
Filename: controllers/CV.php
Line Number: 91
Backtrace:
File: /home/snosit/public_html/cv/application/controllers/CV.php
Line: 91
Function: _error_handler
File: /home/snosit/public_html/cv/index.php
Line: 292
Function: require_once
اجبارية / اختيارية | نظري / عملي | مساندة/تخصصية | Course Code | Course Name | اسم المقرر |
---|---|---|---|---|---|
اجبارية | نظري | تخصصية | EN 1 | English Language A | اللغة الانجليزية أ |
وصف المقرر الدراسي |
---|
In this course you will develop your knowledge of the form, meaning, and use of English grammar structures in order to enhance your written and spoken performances in academic settings. |
أهــداف الـمـقـرر* |
---|
This course aims at developing students' knowledge of the form, meaning, and use of English grammar structures in order to enhance your written and spoken performances in academic settings. |
This course aims at developing students' knowledge of the form, meaning, and use of English grammar structures in order to enhance your written and spoken performances in academic settings. |
This course aims at developing students' knowledge of the form, meaning, and use of English grammar structures in order to enhance your written and spoken performances in academic settings. |
يهدف المقرر إلى تنمية أساسيات اللغة الانجليزية لدى الطالب. |
تزويد الطالب بأساسيات قواعد اللغة الانجليزية اللازمة للتواصل. |
تعريف الطالب بالأجزاء الرئيسية لتكوين الجملة باللغة الانجليزية. |
المعرفة والفهم | المهارات الدهنية | المصادر العلمية والمهنية | المهارات العامة والمنقولة |
---|---|---|---|
At the successful completion of this course, students should be able to demonstrate the abilities to identify verb tenses related to present, past, and future time frames: | At the successful completion of this course, students should be able to explain the grammatical uses and forms of nouns, pronouns, adverbs, articles, comparisons, modals, questions, and clauses: | At the successful completion of this course, students should be able to assess the accuracy of a grammatical analysis: | At the successful completion of this course, students should be able to diagnose and edit usage errors appropriately in context: |
أن يكون الطالب قادر على ذكر أساسيات تكوين الجملة بالأضافة إلى معرفة أجزاء الكلام في اللغة الانجليزية. | أن يميز الطالب أهم قواعد اللغة الانجليزية. | أن يطور الطالب مهاراته في فهم أهم قواعد اللغة الانجليزية. | أن يلتزم الطالب بالوقت. |
أن يكون الطالب قادر على فهم أهم قواعد اللغة الانجليزية. | أن يقارن الطالب بين الأزمنة (ماضي, مظارع, مستقبل) والعبارات الزمنية المتعلقة بكل زمن. | أن يستخدم الطالب أدوات التعريف باللغة الانجليزية بطريقة صحيحة. | أن يتقن الطالب استخدام برنامج Power point |
أن يستوعب الطالب الفروقات بين الأزمنة (ماضي, مظارع, مستقبل) والعبارات الزمنية المتعلقة بكل زمن. | أن يحلل الطالب أجزاء الكلام في اللغة الانجليزية. | أن يطور الطالب معرفته بالأزمنة (ماضي, مظارع, مستقبل) والعبارات الزمنية المتعلقة بكل زمن في اللغة الانجليزية. | أن يتقن الطالب استخدام الكمبيوتر. |
أن يكون الطالب لديه معرفة بأدوات التعريف باللغة الانجليزية وكيفية استخدامها. | أن يكون الطالب لديه معرفة بأدوات التعريف باللغة الانجليزية وكيفية استخدامها. | أن يستخدم الطالب حروف الجر في اللغة الانجليزية بصورة جيدة. | أن يتقن الطالب استخدام تطبيق Google Classroom. |
أن يكون الطالب لديه معرفة بأدوات التعريف باللغة الانجليزية وكيفية استخدامها. | أن يحلل الطالب استخدامات حروف الجر في اللغة الانجليزية. | أن يستخدم الطالب صفات المقارنة والتفضيل باللغة الانجليزية. | أن يجيد الطالب مهارة العمل مع فريق / شريك. |
اساليب التعليم |
---|
عروض تقديمية |
أوراق عمل |
واجبات |
مكان تواجدها | الناشر | النسخة | المؤلف | عنوان المراجع |
---|---|---|---|---|
Cambridge University Press | 4th Edition | Raymond Murphy | English Grammar in Use | |
Online | Saddleback Educational Publishing | 1st Edition | Anne Seaton Y. H. Mew | Basic English Grammar |
المعمل | المحاضرة | عدد الساعات | التمارين | الموضوع العلمي |
---|---|---|---|---|
2 | 4 | Present Simple Tense | ||
2 | 4 | Preposition | ||
2 | 4 | Past Simple Tense | ||
2 | 4 | Can - Must - Have to | ||
2 | 4 | Future Simple Tense | ||
2 | 4 | Future Continuous Tense | ||
2 | 4 | Demonstrative Pronouns: This, That, These, Those | ||
2 | 4 | Articles: A, An, The | ||
2 | 4 | WH- Questions | ||
1 | 2 | 1 | Parts of Speech | |
1 | 2 | 1 | Present Simple Tense (Positive) | |
1 | 2 | 1 | Present Simple Tense (Negative) | |
1 | 2 | 1 | Present Simple Tense (Question) | |
1 | 2 | 1 | Present Simple Tense (Question) | |
1 | 2 | 1 | Past Simple Tense (Positive) | |
1 | 2 | 1 | Past Simple Tense (Negative) | |
1 | 2 | 1 | Past Simple Tense (Question) | |
1 | 2 | 1 | Future Tense | |
1 | 2 | 1 | Articles: A, An, The | |
1 | 2 | 1 | Demonstrative Pronouns: This, That, These, Those | |
1 | 2 | 1 | Preposition | |
1 | 2 | 1 | Comparative Adjectives | |
1 | 2 | 1 | Superlative Adjectives |