Severity: Notice
Message: Undefined index: some_name
Filename: controllers/CV.php
Line Number: 91
Backtrace:
File: /home/snosit/public_html/cv/application/controllers/CV.php
Line: 91
Function: _error_handler
File: /home/snosit/public_html/cv/index.php
Line: 292
Function: require_once
اجبارية / اختيارية | نظري / عملي | مساندة/تخصصية | Course Code | Course Name | اسم المقرر |
---|---|---|---|---|---|
اجبارية | نظري | تخصصية | Eng 220 | English Writing 4 | الكتابة الانجليزية 4 |
وصف المقرر الدراسي |
---|
أهــداف الـمـقـرر* |
---|
تعريف الطلاب بالأساليب المختلفة للكتابة الأكاديمية. |
تعريف الطلاب بالفرق بين الأسلوب الأكاديمى و غير الأكاديمى فى الكتابة. |
تمكين الطلاب من التفريق بين أنواع الكتابة. |
To harness the student with basics information in writing. |
To improve students writing strategies. |
To harness the student with basics information in writing. |
.Enable the students to create their own writing diction |
المعرفة والفهم | المهارات الدهنية | المصادر العلمية والمهنية | المهارات العامة والمنقولة |
---|---|---|---|
أن يكون الطلاب قادرين على استخدام أسلوب الكتابة الأكاديمية بالطريقة الصحيحة. | فى جانب المهارات الذهنية, من المستهدف أن يتمكن الطلاب من استيعاب مختلف أساليب الكتابة الأكاديمية. | أن يكون لدى الطلاب المقدرة على التطبيق العملى لما يتعلمونه من المقرر الدراسى | فى مجال الفهم, يجب على الطلاب التعرف على أسلوب الكتابة الأكاديمية بصفة عامة.. |
To enable the student to to know the distinction between the of writing skills t To enable the student to create his own diction.. | To expand the student thought | in writing To harness the student with sufficient academic knowledge | To enable the student how to deal with writing |
To enable the student to to know the distinction between the of writing skills. | To enable the student to store the basic information in his and use them in the necessity. | To ensure the student that the importance of writing skills | To enable the student how to deal with any sort of writing |
اساليب التعليم |
---|
المحاضرات و التمارين اليومية و الواجبات |
العلم الثنائى و الجماعى للطلاب داخل و خارج القاعة الدراسية |
.Lecture, Discussion, explanation and activities |
Lecture, Discussion . |
مكان تواجدها | الناشر | النسخة | المؤلف | عنوان المراجع |
---|---|---|---|---|
Privet Library | Second Edition | Ilona Leki | Academic Writing: Exploring Processes and Strategies | |
Privet Library | Third Edition | Tison Pugh and Keith S. Folse | Great Writing | |
Faculty library | Longman | Third Edition | Alice Osbina & Ann Hogne | Writing Academic English |
Privet Library | Second Edition | Keith S. Folse , et al | Composition Skills for Academic Writing | |
Teacher library | Jaico Publication House | 2007 | Maureen Linder | English Language and Composition |
Teacher library | Jaico Publication House | 2007 | Maureen Linder | English Language and Composition |
Teacher library | Longman | 1998 | Alice Oshima-Ann Hogue | Writing Academic English |
المعمل | المحاضرة | عدد الساعات | التمارين | الموضوع العلمي |
---|---|---|---|---|
قاعة دراسية | 2 | 2 | تمارين كتابية | التعريف بأسلوب الكتابة الأكاديمية و أنواعها |
قاعة دراسية | 2 | 2 | تمارين كتابية | اساليب الكتلبة الأكاديمة |
قاعة دراسية | 2 | 2 | تمارين كتابية | التمرن على الكتلبة الأكاديمية |
قاعة دراسية | 2 | 2 | تمارين كتابية | كيفية تفادى عملية الغش فى الكتابة |
قاعة دراسية | 2 | 2 | تمارين كتابية | كتابة التقارير |
Lecture | 2 | Exercises | Direct quotation and indirect quotation | |
Lecture | 2 | Exercises | Formal and informal | |
Lecture | 2 | Exercises | How to create your own diction | |
Lecture | 2 | Exercises | Citation | |
Lecture | 2 | Exercises | Planning a research citation | |
Lecture | 4 | Exercises | Research and citation | |
Lecture | 2 | Exercises | The research paper | |
Lab | Lecture | 4 | Exercises | Citatian |
Lecture | 2 | Exercises | Direct quotation and indirect quotation |