A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined index: some_name

Filename: controllers/CV.php

Line Number: 91

Backtrace:

File: /home/snosit/public_html/cv/application/controllers/CV.php
Line: 91
Function: _error_handler

File: /home/snosit/public_html/cv/index.php
Line: 292
Function: require_once

السيرة الذاتية لإعضاء هيءة التدريس

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: val

Filename: views/indexMOKRAR2.php

Line Number: 168

Backtrace:

File: /home/snosit/public_html/cv/application/views/indexMOKRAR2.php
Line: 168
Function: _error_handler

File: /home/snosit/public_html/cv/application/controllers/CV.php
Line: 131
Function: view

File: /home/snosit/public_html/cv/index.php
Line: 292
Function: require_once

/لا يوجد n

المقرارت الدراسية

اجبارية / اختيارية نظري / عملي مساندة/تخصصية Course Code Course Name اسم المقرر
اجبارية نظري تخصصية EN102 Reading Comprehension I قراءة واستيعاب 1

وصف المقرر الدراسي*

وصف المقرر الدراسي
طرق تعلم القراءة بطريقة تساعد الطالب عل تحسين وتطوير مستوا القراءة
أهــداف الـمـقـرر*
to motivate the student to read in English
improve student grammar
improving students listening skills
improve students self expression
When learners read extensively, they read very easy, enjoyable books to build their reading speed and fluency. Another way to say this is students learn to read by actually reading rather than examini

المعرفة والفهم*

المعرفة والفهم المهارات الدهنية المصادر العلمية والمهنية المهارات العامة والمنقولة
تطوير قدرة الطالب على القراءة جميع نواحيها مع الاخد بعين الاعتبار الجانب النحوي والتفكير النقدي للطالب تطوير التفكير النقدي للطالب تطوير مهارة القراءه ومهارة التعبير الذاتي تطوير واكتساب القدرة على القراءة الحرة
Reading is the most readily available form of comprehensible input, especially in places where there is hardly any contact with the target language. If carefully chosen to suit learners’ level, it off the benefits of ER extend beyond reading. There is ‘a spread of effect from reading competence to other language skills ~ writing, speaking and control over syntax.’ help how to read helps develop general, world knowledge.

اساليب التعليم*

اساليب التعليم

المراجع والدوريات*

مكان تواجدها الناشر النسخة المؤلف عنوان المراجع

المحتوى العلمي للمقرارت الدراسية*

المعمل المحاضرة عدد الساعات التمارين الموضوع العلمي
نعم محاضرة 3 How much did you understand? 1. How many kinds of morning people does the writer describe? 2. What n WHAT KIND OF MORNING PERSON ARE YOU?
نعم محاضرة 3 Text Analysis Questions 1. Text 2 gives a three-step solution to the problem of waking up in the mor : MY MORNING
نعم محاضرة 3 b. Think about the following questions. 1. What is "junk food"? How often do you eat "junk food"? 2. THE CHOICE IS YOURS
نعم محاضرة 3 Skim the article very quickly, to get a general impression. 1. Which words and expressions did you n UNDER STRESS? HERE'S A GOOD WAY TO RELAX
نعم محاضرة 3 Find these VERBS and underline them. Which ones are in Passive form and which are in Active form? Pa HERE'S A GOOD WAY TO RELAX
نعم محاضرة 3 لا ADDICTED TO... WORK
نعم محاضرة 3 b. Substitute words: What do the underlined words refer to? • "Their places of work reflect their s MAKING USE OF YOUR TIME
لا محاضرة 3 لا STICKS AND STONES
نعم محاضرة 3 لا 3: LITERACIES FOR LIFE
نعم محاضرة 3 لا WHAT OUR TEACHERS SHOULD KNOW AND BE ABLE TO DO: