Severity: Notice
Message: Undefined index: some_name
Filename: controllers/CV.php
Line Number: 91
Backtrace:
File: /home/snosit/public_html/cv/application/controllers/CV.php
Line: 91
Function: _error_handler
File: /home/snosit/public_html/cv/index.php
Line: 292
Function: require_once
اجبارية / اختيارية | نظري / عملي | مساندة/تخصصية | Course Code | Course Name | اسم المقرر |
---|---|---|---|---|---|
اجبارية | نظري | تخصصية | EN406 | Intro. to English Literature | مقدمة في الأدب الأنجليزي |
وصف المقرر الدراسي |
---|
معلومات عن تاريخ الادب القديم حت عصرنا هذا |
أهــداف الـمـقـرر* |
---|
this course aim to cover the following:1 what is literature |
2. why read literature |
3. literary and non literary writing |
denotation and connotation |
major literary types |
figures of speech and figurative language |
a historical survey of English literature from anglo sexon period to modern time |
the study of selected works of major writers who were representation of thier ages |
المعرفة والفهم | المهارات الدهنية | المصادر العلمية والمهنية | المهارات العامة والمنقولة |
---|---|---|---|
مفهوم الادب الانجليزي ومراحل التطور التي مر بها عبر العصور القديمة حتى عصرنا هذا | لا يوجد | لا يوجد | اكتساب معرفة عامه ومختصرة عن الادب الانجليزي |
اساليب التعليم |
---|
مكان تواجدها | الناشر | النسخة | المؤلف | عنوان المراجع |
---|---|---|---|---|
Bullock, J.R. (1992) Children without friends: Who are they and how can teachers help? Childhood Education, 69, 92-96 |
المعمل | المحاضرة | عدد الساعات | التمارين | الموضوع العلمي |
---|---|---|---|---|
محاضرة | 3 | 1. Introduction A. What is literature? B. Why read literature? Why study it? C. Literary and non-literary writing D. Denotation and connotation | ||
محاضرة | 3 | E. Major literary types(novel, drama, and poetry) | ||
محاضرة | 3 | 2. Figures of speech and figurative language. | ||
محاضرة | 3 | 3. A historical survey of English literature from Anglo- Saxon period to modern time . | ||
محاضرة | 3 | 4. The study of selected works of major writers who were representative of their ages like Chaucer, Shakespeare, Milton pope etc. |