مساعد محاضر/علي الانصاري |
---|
اجبارية / اختيارية | نظري / عملي | مساندة/تخصصية | Course Code | Course Name | اسم المقرر |
---|---|---|---|---|---|
اجبارية | نظري | مساندة | ED110 | n | طرق تدريس خاصة |
اجبارية | نظري | مساندة | ED110 | n | طرق تدريس خاصة |
اجبارية | نظري | مساندة | ED110 | n | طرق تدريس خاصة |
اجبارية | نظري | مساندة | ED110 | n | طرق تدريس خاصة |
اجبارية | نظري | تخصصية | ED110 | n | طرق تدريس خاصة |
اجبارية | نظري | مساندة | ED110 | n | طرق تدريس خاصة |
اجبارية | نظري | مساندة | ED110 | n | طرق تدريس خاصة |
اجبارية | نظري | مساندة | ED110 | n | طرق تدريس خاصة |
اجبارية | نظري | مساندة | ED110 | n | طرق تدريس خاصة |
اجبارية | نظري | مساندة | ED110 | n | طرق تدريس خاصة |
اجبارية | نظري | مساندة | ED110 | n | طرق تدريس خاصة |
اجبارية | نظري | مساندة | ED110 | n | طرق تدريس خاصة |
اجبارية | نظري | مساندة | ED110 | n | طرق تدريس خاصة |
اجبارية | نظري | مساندة | ED110 | n | طرق تدريس خاصة |
اجبارية | نظري | مساندة | ED110 | n | طرق تدريس خاصة |
وصف المقرر الدراسي |
---|
is an introduction to language teaching methodology which explores language ethods and recent methodological innovations . introducing students to the teaching techniques and |
أهــداف الـمـقـرر* |
---|
provide an overview on language teaching methodology; |
essential in language teachingits to become aware of their own fundamental assumptions,values,and beliefs which are |
nts to practice innovative techniques in contrast to the traditional methods they had been exposed to when then were learning the lang |
nts to practice innovative techniques in contrast to the traditional methods they had been exposed to when then were learning the lang |
ان الهدف توحيد الطالب بمادة توضيحية وقاعدة ماهو التدريس الذي يقصد ترشيحه والاستراتيجيات والإجراءات. |
المعرفة والفهم | المهارات الدهنية | المصادر العلمية والمهنية | المهارات العامة والمنقولة |
---|---|---|---|
Book – black over head projector | Four skills – vocabulary – play games | Presentation – oral practice – oral skills | Group work –class room activities |
الإلمام بطرق تدريس الدراسات الاجتماعية | استيعاب وتحليل محتويات المقررات | اoooo | 00000 |
اساليب التعليم |
---|
Lecture method |
Communicative method |
Group work & discussions - presentations |
مكان تواجدها | الناشر | النسخة | المؤلف | عنوان المراجع |
---|---|---|---|---|
Londn | Oxford University Press | Level 1 | Larsen-Freeman | echniques and Principles in Language Teaching |
.London | Cambridge Language Teaching Library. Cambridge University Press | Level 1 | Richards & Rodgers | Approaches and Methods in Language Teaching |
Londn | University of Sunderland | Level 1 | Breet | he theory and practice of English Language Teaching |
Harlow, UK | Longman | Level 1 | Domyie | Teaching and Researching motivation |
Londn | Longman | Level 1 | Ellis, Rand Fotos | Learning a second Language through interaction |
. | ||||
المكتبة | تمام.دار الشروق 1989 | 00000 | الدكتور.محمد السكران | أساليب تدريس الدراسات الاجتماعية |
المكتبة | دار التربية الحديثة | 00000 | د.محمد زياد حمدان | مبادئ إستراتيجيات التقنية الجديده. |
دار المعارف | الطبعة الحادية عشر | صالح عبدالعزيز | التربية وطرق التدريس |
المعمل | المحاضرة | عدد الساعات | التمارين | الموضوع العلمي |
---|---|---|---|---|
LAB | 14 | 3 | play games - exercises | methodology of language teaching |
LAB | 1 | 3 | play games - exercises | definition of terms (approach,method,technique) |
LAB | 2 | 3 | play games - exercises | introducing teaching method |
LAB | 3 | 3 | play games - exercises | grammar translation method |
LAB | 4 | 3 | play games - exercises | direct method |
LAB | 5 | 3 | play games - exercises | first mid-term exam |
LAB | 6 | 3 | play games - exercises | Audio-lingual method |
LAB | 7 | 3 | play games - exercises | communicative language teaching |
LAB | 8 | 3 | play games - exercises | task-based learning |
LAB | 9 | 3 | play games - exercises | Eclectic method of teaching |
LAB | 10 | 3 | play games - exercises | Second mid-term exam |
LAB | 11 | 3 | play games - exercises | structural method |
LAB | 12 | 3 | play games - exercises | situational method |
LAB | 13 | 3 | play games - exercises | Reading method |
LAB | 14 | 3 | play games - exercises | Revision |
0 | ||||
0 | ||||
0 | ||||
0 | ||||
0 | ||||
0 | ||||
0 | ||||
0 | ||||
0 | ||||
0 | ||||
0 | ||||
0 | ||||
0 | ||||
0 | ||||
0 | ||||
0 | ||||
0 | ||||
0 | ||||
0 | ||||
0 | ||||
0 | ||||
0 | ||||
0 | ||||
0 | ||||
0 | ||||
000 | 2 | 2 | 3 | طرائق تدريس الدراسات الاجتماعية |
2 | 2 | 3 | أهداف الدراسات الاجتماعية | |
000 | 2 | 2 | 3 | مفهوم الدراسات الاجتماعية |
000 | 2 | 2 | ٥ | التطور التاريخي لمفهوم الدراسات الاجتماعية |
0 | ||||
0 | ||||
0 | ||||
0 | ||||
0 | ||||
0 | ||||
0 | ||||
0 | ||||
0 | ||||
0 | ||||
0 | ||||
0 | ||||
0 | ||||
0 | ||||
0 | ||||
2 | 2 | 0 | تدريس المفاهيم في الدراسات الاجتماعية | |
000 | 2 | 2 | ١ | التخطيط الدراسي |