• المقرارت الدراسية

    المواد الدراسية

    اسم المقرر Course Name Course Code اجبارية / اختيارية نظري / عملي مساندة/تخصصية
    القواعد الاساسيه المستخدمة Essential Grammar in Use EN303 اجبارية عملي تخصصية

    وصف المقرر الدراسي*

    وصف المقرر الدراسي
    تدريس الطلاب القواعد الأساسية المتستخدمة في اللغة عن طريق استخدام منهجية الأتصال النحوي
    أهــداف الـمـقـرر*
    -Students will be able to show their understanding of the English grammar. -Students will be able to learn from the teacher's side and the student's side through collaboration. -Students will be able

    المعرفة والفهم*

    المهارات العامة والمنقولة المصادر العلمية والمهنية المهارات الدهنية المعرفة والفهم
    Assigning any tasks that help the students perform any task given to them such information gathering activities, eleciting language to make them understand and at the same time discuss with the teache Assigning tasks that include activities such as correcting mistakes, filling gaps aand writing sentences Explaining grammatical rules and make the students notice their use through activities. Explaining grammatical rules and make the students notice their use.

    اساليب التعليم*

    اساليب التعليم

    المراجع والدوريات*

    عنوان المراجع المؤلف النسخة الناشر مكان تواجدها
    Fundamentals of English Grammar Azar, B.S 3rd Longman Online
    Grammar in Use & A Practical English Grammar,he purpose toward learning and improving grammar related to the assigned topics. Murphy, R. & Thomson, A. J. and Martinet, A. V. 1st ED & 4th ED Cambridge University Press & Oxford Online

    المحتوى العلمي للمقرارت الدراسية*

    الموضوع العلمي التمارين عدد الساعات المحاضرة المعمل
    Present Continuous and Simple Present Practicing the use of the tenses in a conversation 8 1 1
    Present Continuous and Simple Present 4 24 1
    Present Continuous Simple Present Present Continuous or Simple Present? Going to Will 1 Will 2 Will or Going to? When and If Sentences Simple Future Future Continuous Future Perfect Simple Past Pas Any assignment given to them such as writing or saying a particular structure. 24 24 5-4-2